Останнє оновлення: 13. 10. 2007 - розділ "Моніторинг"
Зміст |
Трамвай на вул. Дмитрівській під загрозою знищення!!! |
|||||||||
|
Нещодавно було оголошено про початок реконструкції лінії швидкісного трамваю (далі-ШТ), на яку так чекали користувачі лінії. Але процес перебудови ШТ передбачає тимчасове закриття трамваїв №15 і №18 у зв'язку із ремонтом розворотного кільця на вул. Старовокзальній. Тому київським міським головою було видано відповідне розпорядження, яке вказує дату відновлення руху трамваїв вул. Старовокзальною - 1 жовтня.
Здавалось-би що немає чого турбуватися, але історія показує що "тимчасово" закритий маршрут може бути не відновлений. Яскравий приклад цьому - тролейбус №20, закритий у зв'язку із перебудовою Майдану Незалежності і замінений автобусом "20Тр". Пройшло 5 років, Майдан вже давно реконструйований, а Хрещатиком продовжує ходити автобус котрому навіть дали постійну назву - №24.
Саме такого розвитку подій ми нині остерігаємося: що під приводом шумності трамвай може бути знятий.
На лінію вулицею Дмитрівською давно точили зуб, особливо іще за Омельченка. Так, у Генплані (фрагмент) прийнятому за його влади лінія вказана як така, що буде знятою.
Також не дає заспокоїтися відповідь київської влади (2006р) голові Комітету. Так, в тексті написано "...Проте ліквідація трамвайних ліній по вул. Дмитрівській та на Оболоні обумовлена заміною їх на тролейбусне сполучення...". Тому ми вирішили пильнувати, адже за 3 місяці реконструкції Старовокзальної, трамвайні колії на Дмирівській зняти можна не раз.
Але що дасть зняття? Якими будуть наслідки?
Корисне на перший погляд розширення вулиці до 4-х смуг закінчиться лише тим що 2-2,5 з них будуть заставлені автомобілями, а вулиця перетвориться на один суцільний корок, в якому будуть стояти авто й отруювати газами повітря мешканцям Дмитрівської. Після зняття колій, трамвай може взагалі не бути замінений іншим видом транспорту (наприклад, тролейбусом). Це засвідчує прецедент із "заміною" трамваїв на мосту Патона. Якщо раніше з Контрактової площі ходило 4 маршрути трамвая, то зараз лише один автобус. Решта маршрутів окуповані маршрутними таксі, які користуючись своїм монопольним становищем, порушують правила дорожнього руху й техніки безпеки і таким чином наражають на небезпеку учасників руху та пасажирів.
Існує альтернативний варіант позбавлення шуму - прокладення безшумних колій. Коли владі про це нагадують, вона каже, мовляв, дорого - грошей нема. Але тут наші керівники лукавлять, на що вказує наступний розрахунок
1 км. безшумних колій коштує 3,5 млн. грн. На перший погляд, сума чималенька, але якщо згадати вартість 1 тролейбуса ЕлектроЛАЗ Е301, котрі зараз купує Київ, вийде що заміна трамвайного полотна на Дмитрівській обійдеться всього в 10 тролейбусів. Для нашого міста це невелика кількість: Київпастранс лише за минулий рік замовив 100 таких тролейбусів, цього року також планується велика партія.
1) Запитання київському міському голові <--- Назад на Захист київських трамваїв |